Monday 22 July 2013

Nukilan Ikhlas Buat SAHABAT

Sejak tahun 2006, 3/4 daripada masa banyak dihabiskan bersama rakan rakan. Sehinggalah pada 2 hari lepas kehidupan bersama sama sahabat tamat. Namun segala kenangan itu masih menjadi yang paling tinggi dalam hati ini.

Tanpa segan silu, nukilan SAHABAT ini ditulis dengan penuh kenangan di minda dan di jiwa.
Khas buat sahabat sahabat semua.

Hayatilah setiap bibit bibit perkataan itu. Nescaya ia nya lahir dari hati ini untuk KAMU, Sahabat.


SAHABAT



Sahabat,
Dikau hadir tanpa dirancang,
Titik pertemuan itu satu keajaiban.

Aku akui,
Bukan mudah ia dibentuk,
Titik itu terus dan terus bergerak,
Itulah anugerah indah ciptaan Nya,
Termaktub sudah untuk kita bersama.

Kawan,
Apakah itu?
Bukanlah satu istilah yang indah untuk dirungkaikan
Oleh itu aku bedakan  antara kawan dan sahabat.

Kenalan?
Tidak!!Tidak!! Tidak!!
 Aku kata kamu sahabat,
Karena aku hanya ada KAMU sahaja sebagai sahabat ku.

Indah sungguh ukiran kenangan yang diukir,
Biarlah ianya terus diabadikan,
Mudahan nanti akan kamu ingat,
Setiap inci cerita, nangis, tawa mungkin juga hiba,
Biarlah  antara kita sahaja.

Tatkala aku perlukan kamu,
Aku tahu kamu tiada lagi disampingku,
Namun sentuhan kamu masih lagi dapat dirasai,
Masih segar di ingatan untuk terus duduk bersama sama.

Sahabat,
Moga hubungan ini akan terus ikhlas dan diamati,
Jadikanlah ianya satu janji,
Bila masanya sampai,
Tiada apa dapat pisahkan kita untuk bertemu kembali.

Tapi andai kata aku pergi dahulu,
Aku bersujud agar biarlah aku terus menjadi sahabat mu,
Aku percaya,
Suatu hari nanti kita pasti akan ketemu
Mungkin bukan jodoh kita disini,
Syurga itu pasti akan menjadi saksi
Di hari pertemuan itu nanti.
Insyaallah..


Aku sayang kamu, SAHABAT.

Eemir Syhafiq.


*Bagi yang masih belum menerima sajak ini, usah gusar. Setiap sahabat Eemir pasti akan menerima sajak kosong ini. 


3 comments:

Unknown said...

tak dapat pun. ni nak tacing nih ;(

Unknown said...

^_^

Jiha Mahmud said...

SAHABAT. 3 suku kata yang mengukir berjuta kenangan. :-)

p/s : eemir, letak la button like fb... senang nak like. hehehe~~