Friday 26 July 2013

Habitat Terakhir

Ingat tak lagi masa kita darjah empat. Matapelajaran Sains berkenaan Keperluan Asas Manusia. Tak ingat? Takpelah kita imbas sepintas lalu. Keperluan Asas Manusia ada empat.
  1. Air
  2. Makanan
  3. Udara
  4. Habitat
Hari ini aku sedikit tertarik nak cerita tentang no 4 tu. Habitat atau kata nama gandanya Tempat Tinggal. Tempat tinggal? Menarik ke? 

Tempat tinggal yang akan aku cerita ni adalah tempat tinggal terakhir aku di Shah Alam. Secara kontraknya aku boleh terus berada di sana sampai 31 Ogos 2013 jam 11.59 malam, namun bila dah takde apa apa urusan di sana aku buat keputusan untuk pulang ke ganggang lah. Rasminya aku melangkah keluar semalam (25 Julai 2013) jam 9.18 pagi.

Ramai tertanya tanya best ke duduk luar, atau nama saintifik bagi pelajar UiTM budak NR (Non-Resident) ?

Jujurnya, semester lepas baru pertama kali aku duduk luar. Sebelum ni aku duduk Kolej Jati dan Kolej Teratai. Nak tukar status jadi budak NR ni aku fikir 137 juta kali jugak lah. Bukan apa, takut trauma jumpa orang yang tak best.

Apa cerita 308 pulak? Aku buat keputusan di akhir sem tu biarlah aku berdikari sikit. Mana tahu boleh masak kari ke kan. Lepas ni pun, intern dan kerja mesti kena berdiri atas kaki sendiri kan.

Cukuplah sejarah macamana aku duduk luar ni. 

Teratak 308 ni terletak di Blok PKNS Seksyen 7 Shah Alam. Sumpah unik Teratak ni! Kecil je rumah tu, tapi isi dalamnya yang buat rasa seronok. Dalam rumah ini ada 7 orang semuanya.
Inilah teman serumah dengan aku.

Teman Serumah
<Dari Kiri> Ridwan, Amir, Fitri, Furqaan, Dayad, Eemir, Syakir

Setiap dari mereka ni ada keunikan tersendiri. Sebab tu sepanjang aku duduk sana semester lepas hati aku lapang macam padang pasir. Takde apa nak khuatir. Bosan senyap, Fitri akan teman. Internet atau benda benda komputer dan teknologi rosak Dayad ada. Nak dengar karaoke free , Ridwan ada. Bila nak sembang benda indie Syakir tahu. Amir pulak jadi pemangkin untuk study. Dan Furqaan, layan jelah apa gossip yang aku cerita kat dia.

Semuanya lengkap melengkapi. Sebab tu aku sayang depa semua ni!
GALAU rasa hati lepas ni kalau nak duduk luar sebab mesti aku akan compare dengan depa depa yang BEST ni!!!

Apapun kenangan dekat rumah ni memang banyak gila. Nak tahu?? Nanti aku ceritakan satu satu kenangan aku dengan housemate housemate awesome aku ni okey!

Sekian. :D


No comments: